Προσευχές

Αραβικές DUA

Αραβικές DUA


Οι Απαγορεύσεις σε μια DUA

Οι Απαγορεύσεις σε μια DUA Η θεϊκή καθοδήγηση που παρέχεται από τον Αλλάχ, δείχνει σαφώς ότι κάποιος μπορεί να ζητήσει (μέσω απαγγελίας μιας Dua) ό,τι θέλει (αρκεί αυτό να συμβαδίζει με τις αρχές της θρησκείας) όταν βρίσκεται σε ανάγκη ή ακόμα και σε άλλες χρονικές στιγμές. Ωστόσο υπάρχουν διατάξεις σχετικά με το τι δεν μπορεί να ζητήσει κανείς μέσω μιας Dua. Οι γραφές ρίχνουν φως σε αυτό το θέμα.

Οι Απαγορεύσεις σε μια DUA

  • Δεν μπορεί να ζητηθεί μέσω της απαγγελίας μιας Dua η επιθυμία για θάνατο εξαιτίας μιας συμφοράς που σου συνέβη.

Δεν είναι ασυνήθιστο για τους ανθρώπους να επιθυμούν τον θάνατο ή να έχουν τάσεις αυτοκτονίας. Αυτό είναι καθαρά ενάντια στο πνεύμα του Ισλάμ.

Μια Χαντίθ λέει:

“Κανείς από εσάς δεν θα πρέπει να επιθυμεί τον θάνατο εξαιτίας κάποιου κακού που έχει υποστεί. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να σκεφτεί πως ο Αλλάχ τον κράτησε ζωντανό όσο η ζωή είναι καλή για μένα και θα με κάνει να πεθάνω όταν ο θάνατος θα είναι καλός για μένα”.

( Al-Bukhari, 6531 · Muslim, 2680 53)

  • Δεν επιτρέπεται να ζητηθεί μέσω της απαγγελίας μιας Dua οτιδήποτε είναι εναντίον της υγείας μας και της υγείας των παιδιών μας.

Όταν ο Αγγελιοφόρος του Αλλάχ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είδε έναν πολύ άρρωστο Μουσουλμάνο τον ρώτησε:

Έχεις προσευχηθεί για κάτι; Ο άρρωστος απάντησε: Ναι. Έχω προσευχηθεί στον Αλλάχ οποιαδήποτε τιμωρία θα μου έδινε σε αυτό και στους επόμενους κόσμους να μου την δώσει τώρα σε αυτή τη ζωή. Τότε ο Προφήτης αναφώνησε «Ω παντοδύναμε Αλλάχ» Δεν θα το αντέξεις. Γιατί δεν προσευχήθηκες στον Αλλάχ να μας δώσει όλο το καλό σε αυτή και τις επόμενες ζωές μας και να μας φυλάει από το κακό της φωτιάς; Και τότε ο Προφήτης προσευχήθηκε για αυτόν στον Αλλάχ και ο Αλλάχ τον γιάτρεψε.

Σε μια άλλη Χαντίθ αναφέρεται:

Να μην προσεύχεστε εναντίον των εαυτών σας και εναντίων των παιδιών σας. Να μην προσεύχεστε εναντίων της υγείας σας για να μην τύχει εκείνη την ώρα και ο Αλλάχ εκπληρώσει τις προσευχές σας.


Πότε πρέπει να απαγγέλλεις μια DUA;

Πότε πρέπει να απαγγέλλεις μια DUAΟ προφήτης (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) μας συμβουλεύει για τις κατάλληλες στιγμές και συνθήκες κατά τις οποίες η Dua μας μπορεί να απαντηθεί (πραγματοποιηθεί). Τα παρακάτω παρέχουν μια επισκόπηση ορισμένων από εκείνες τις ειδικές στιγμές και περιστάσεις.

  • Να απαγγέλλεις Dua στα βάθη της νύχτας.

Αν απαγγέλλεις Dua στα βάθη της νύχτας τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει αποδεκτή. Αυτή είναι η περίοδος που αναφέρεται στο Κοράνι ως το τελευταίο ένα τρίτο της νύχτας, πριν από την αυγή. Αυτή τη στιγμή, ο Αλλάχ κατεβαίνει στον κατώτερο ουρανό για να ακούσει τις ανάγκες του λαού που προσεύχεται προς αυτόν και να ανακουφίσει την αγωνία τους.

  • Να απαγγέλλεις Dua μετά από τις πέντε βασικές προσευχές.

Να απαγγέλλεις Dua ανάμεσα από το Adhan (κάλεσμα για προσευχή) και το Iqamah (δεύτερο και τελευταίο κάλεσμα για προσευχή)

  • Να απαγγέλλεις Dua την ώρα της βροχής.
  • Να απαγγέλλεις Dua την Παρασκευή.
  • Να απαγγέλλεις Dua την ώρα που στέλνεις τις ευλογίες σου στον Προφήτη (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν).
  • Να απαγγέλλεις Dua με την βοήθεια της προσευχής του Dhun Noon (Προφήτης Ίωνας).
  • Η Dua και η προσευχή του καταπιεσμένου, του ταξιδιώτη, αυτού που νηστεύει και εκείνου που έχει παιδιά πάντα εισακούγεται.
  • Να απαγγέλλεις Dua την ώρα που πίνεις Zamzam (ιερό νερό από πηγάδι στην Μέκκα)

Τα οφέλη της απαγγελίας

Ποια είναι τα οφέλη που απολαμβάνει κάποιος όταν απαγγέλλει μια Dua;

Ο Ibn al-Qayyim (RH) είπε στον Al-Kaafi:

Η απαγγελία μιας Dua είναι ένα από τα πιο επωφελή καθημερινά πράγματα που θα μπορούσε να κάνει κανείς. Είναι ο εχθρός της καταστροφής και της αμαρτίας στην οποία μπορεί να υποπέσει ο καθένας μας συνειδητά ή ακόμα και ασυνείδητα.

Η απαγγελία της Dua απομακρύνει, εμποδίζει και καταστέλλει τις αρνητικές σκέψεις και ενέργειες. Αποκαθιστά τις βλάβες που προκαλούν και μας θωρακίζει από κάθε κακό μελλοντικά. Είναι το όπλο του πιστού. Σε περίπτωση αρνητικών επιρροών και καταστροφών που ενδεχομένως να μας συμβαίνουν πάντα θα ισχύει ένα από τα παρακάτω σενάρια:

1) Η Dua μας θα είναι ισχυρότερη από το κακό που μας συμβαίνει και έτσι με την απαγγελία της Dua αυτό απομακρύνεται.

2) Είναι ασθενέστερη από το κακό οπότε την εξουδετερώνει και ο άνθρωπος υποφέρει αλλά σε κάθε περίπτωση μπορεί να την μειώσει ακόμα και αν είναι αδύναμη.

3) Η Dua έχει την ίδια ισχύ με το κακό και η θετική ενέργεια ισοσταθμίζεται με την αρνητική και έτσι παρεμποδίζονται αμφότερες.


Τα λάθη μετά την εκπλήρωση μιας DUA

Τα λάθη μετά την εκπλήρωση μιας DUA Η εκπλήρωση μιας Dua μια μεγάλη χάρη από τον Παντοδύναμο Αλλάχ. Είναι λοιπόν λογικό να τον ευχαριστήσουμε για τις ευλογίες και τις ευεργεσίες του. Δυστυχώς, είναι κοινό για πολλούς από εμάς να ξεχνάμε τον καιρό που ζητούσαμε απεγνωσμένα τον Αλλάχ για τη βοήθειά του. Ξεχνιόμαστε τόσο πολύ απολαμβάνοντας τα αποτελέσματα της χάρης του και δεν θυμόμαστε να ευχαριστούμε τον Αλλάχ.

«Το Ιερό Κοράνι αναφέρει: “Αυτός είναι που σας δίνει τη δυνατότητα να ταξιδεύετε ανάμεσα στη ξηρά και τη θάλασσα, μέχρι που βρίσκεστε στα πλοία και ταξιδεύετε με ευνοϊκό άνεμο και είστε ευτυχισμένοι. Τότε έρχονται ένας θυελλώδης άνεμος και φέρνει τα κύματα της θάλασσας από όλες τις πλευρές και σκέφτεστε ότι είστε περικυκλωμένοι. Κατόπιν επικαλείστε τον Αλλάχ, με καθαρή πίστη λέγοντας: “Εάν εσύ (ο Αλλάχ) μας απαλλάξεις από αυτό, θα είμαστε αληθινά ευγνώμων» Αλλά όταν σας απαλλάσσει εσείς  επαναστατείτε και παρακούτε. Η ανυπακοή στον Αλλάχ είναι μόνο εναντίον σας».

Τα λάθη μετά την εκπλήρωση μιας DUA

Ο Shaykh Ibn Al-Sa’di είπε ότι κατάλαβαν ότι ήταν καταδικασμένοι, έτσι συνειδητοποίησαν ότι κανένας δεν θα μπορούσε να τους σώσει από αυτή την ταλαιπωρία, εκτός από τον Αλλάχ και μόνο. Έτσι απευθύνθηκαν σε εκείνον με την πίστη τους αγνή και καθαρή μόνο για Αυτόν και υποσχόμενοι ότι θα τηρήσουν την δέσμευσή τους είπαν: «Αν μας απαλλάξεις από αυτή τη συμφορά, θα είμαστε αληθινά ευγνώμονες.  Και όταν τους απήλλαξε, ιδού. Ξέχασαν τη δυσκολία και την Dua για την οποία δεσμεύτηκαν. Αναγνώρισαν ότι δεν μπορούν να σωθούν από τις κακουχίες ή να προστατευτούν από τη δυσκολία γιατί δεν είναι ειλικρινείς προς τον Αλλάχ. Δεν λατρεύουν τον Αλλάχ σε καλές στιγμές παρά μόνο όταν βρίσκονται σε ανάγκη. Αλλά όλοι θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες είτε καλές είτε κακές. «Η ανυπακοή στον Αλλάχ είναι μόνο εις βάρος σας. Όταν έρθει η μέρα της κρίσης όλοι θα κριθούν για τις πράξεις τους».

(Tafseer Al-Sa’di, 361)

Οι Κανόνες για μια DUA

Οι Κανόνες για μια DUA Οι Προϋποθέσεις για την Απαγγελία μιας DUA Ακριβώς όπως υπάρχουν κανόνες για τα περισσότερα θέματα, έτσι και η απαγγελία μιας Dua έχει το δικό της σύνολο κανόνων που πρέπει να ακολουθηθούν προκειμένου να γίνει σωστά. Παρακάτω θα δούμε αυτούς τους κανόνες.

Οι Κανόνες για μια DUA

  • Να απευθύνεστε μόνο στον Αλλάχ.

Αυτό μπορεί να ακούγεται αυτονόητο όμως για πολλούς δεν είναι. Όσο βασιζόμαστε και πιστεύουμε αληθινά στον Αλλάχ τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουμε να εισακουστούν οι προσευχές μας και οι Dua μας να εκπληρωθούν.

  • Όταν θα απαγγέλλετε Dua θα εξυμνείτε μόνο τον Αλλάχ και θα στέλνετε τις ευλογίες σας στον Προφήτη (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν).

Αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους κανόνες που θα πρέπει να τηρούμε όταν απαγγέλουμε μια Dua. Όταν ξεκινάμε την απαγγελία θα πρέπει πρώτα να εξυμνούμε τον Αλλάχ, μετά να στέλνουμε τις ευλογίες μας στον Προφήτη (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) και ύστερα να ζητάμε, μέσω της Dua, αυτά που θέλουμε.

  • Όταν θα απευθύνεστε στον Αλλάχ θα είστε ταπεινοί.

Εκείνη την στιγμή (που απευθυνόμαστε στον Αλλάχ)  θα πρέπει να μας διακατέχει υπέρτατη ταπεινοφροσύνη και ταπεινότητα εάν θέλουμε να περιμένουμε απόκριση από εκείνον.

  • Όταν θα απαγγέλλετε Dua θα είστε συγκεντρωμένοι και θα έχετε δυνατή πίστη.

Όταν απαγγέλλουμε Dua θα πρέπει να είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι στον κύριο και στην μεγαλοσύνη του, στην επιρροή του πάνω σε όλα τα πράγματα του σύμπαντος καθώς και στην δυνατότητά του να εκπληρώνει τις επιθυμίες μας. Εάν η προσοχή μας αποσπάτε από εκείνον, οι πιθανότητες να εισακουστούν οι προσευχές μας είναι μηδαμινές.

  • Όταν θα απαγγέλλετε Dua θα έχετε υπομονή.

Όλοι μας θα πρέπει να έχουμε υπομονή και να μην χάνουμε την πίστη μας στις προσευχές μας. Επίσης θα πρέπει να διασφαλίσουμε πως δεν θα γίνουμε ανυπόμονοι περιμένοντας άμεσα και γρήγορα αποτελέσματα σχετικά με τις επιθυμίες που εκφράζουμε.

  • Να είστε επίμονοι.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επαναλαμβάνουμε τις Dua μας στον Αλλάχ και να μην χάνουμε την πίστη και την ελπίδα μας.

  • Να αποφεύγετε τις αμαρτίες και το απαγορευμένο φαγητό.

Μια από τις βασικές απαιτήσεις για την πραγματοποίηση μιας Dua είναι η διασφάλιση του ενδεδειγμένου τρόπου ζωής. Θα πρέπει να μην καταναλώνουμε απαγορευμένο φαγητό και ο τρόπος που βγάζουμε τα προς το ζην να μην εμπεριέχει χαράμ (απαγορεύσεις του Αλλάχ και των Προφητών). Παραδείγματος χάριν κάποιος που πουλάει αλκοόλ για να ζήσει έχει πολύ λίγες πιθανότητες να πραγματοποιηθούν οι Dua του, σύμφωνα με τις Ισλαμικές παραδόσεις.


Οι Αμαρτίες που φέρνουν Δυστυχία

Οι Αμαρτίες που φέρνουν Δυστυχία Πριν αναλύσουμε το θέμα της απαγγελίας μιας Dua πρέπει να κατανοήσουμε ότι οι δοκιμασίες και οι προκλήσεις είναι μέρος της ζωής κάθε ανθρώπου. Για να αντισταθμιστεί αυτό, ο Αλλάχ μας έδωσε ένα πολύ ισχυρό εργαλείο και αυτό είναι οι Dua. Με τις Dua ζητάμε την βοήθεια και το έλεος του Αλλάχ όταν το χρειαζόμαστε και αναμφίβολα το χρειαζόμαστε συχνά.

Ωστόσο, για να κατανοήσουμε τις δοκιμασίες που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας, πρέπει επίσης να κατανοήσουμε τις αμαρτίες που διαπράττουμε και πως αυτές μπορεί να σχετίζονται με τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που βιώνουμε.

Όταν αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε τη φρικτή φύση των αμαρτιών μας και την ανεπιθύμητη επίδρασή τους στις ζωές μας, τότε μόνο θα μπορέσουμε να απομακρυνθούμε από αυτές και θα οδηγηθούμε στην αναζήτηση συγχώρεσης, απαγγέλοντας την σωστή Dua τόσο για εμάς όσο και για τους άλλους.

Οι Αμαρτίες που φέρνουν Δυστυχία

Ο Ibn al-Qayyim ένας από τους πολύ γνωστούς μελετητές έδωσε μία από τις αξιοσημείωτες περιγραφές των αμαρτιών και την επίδραση τους σε αυτή αλλά και στις επόμενες ζωές μας. Παρακάτω θα διαβάσετε μια πολύ σύντομη περίληψη αυτού που συνέταξε για το πώς οι αμαρτίες μας επηρεάζουν τις ζωές μας.

Αμαρτίες στερούν πολλά από ένα άτομο σε αυτή τη ζωή. Στο Musnad Ahmad γίνεται λόγος για το ότι ο Thawbaan δήλωσε: Ο αγγελιοφόρος του Αλλάχ (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είπε: Ένας άνθρωπος στερείται φροντίδας λόγω των αμαρτιών που διαπράττει. (Διηγήθηκε από τον Ibn Maajah, 4022, ταξινομημένος ως hasan από τον al-Albaani στο Saheen Ibn Maajah)

Ένα αμαρτωλό άτομο βιώνει μια αίσθηση αλλοτρίωσης και αδιαφορίας από τον Κύριό του και από άλλους ανθρώπους. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι παρατηρώντας έναν άνθρωπο μπορούν να διακρίνουν αν είναι παραμελημένος από τον Αλλάχ (σε ορισμένες πτυχές της καθημερινής του ζωής).

Ένα άτομο που διαπράττει αμαρτίες αντιμετωπίζει δυσκολίες καθημερινά. Σε κάθε ζήτημα που έχει, βρίσκει το δρόμο μπλοκαρισμένο ή δύσβατο. Για εκείνον όμως που σέβεται τον Αλλάχ ισχύει ακριβώς το αντίθετο.

Ο Abd-Allah ibn Abbaas είπε: Οι καλές πράξεις φωτίζουν το πρόσωπο και τις καρδιές των ανθρώπων και φέρνουν άφθονη δύναμη και αγάπη. Οι κακές πράξεις φέρνουν σκοτάδι στα πρόσωπα και στην καρδιά και προκαλούν σωματική αδυναμία, έλλειψη φροντίδας και μίσος.

Οι αμαρτίες γεννούν αμαρτίες

Οι αμαρτίες γεννούν αμαρτίες μέχρι να κυριαρχήσουν εντελώς τον άνθρωπο και να μην μπορεί να ξεφύγει από αυτές. Η αμαρτία αποδυναμώνει τον άνθρωπο. Σταδιακά ενισχύει τη θέλησή του να συνεχίσει να διαπράττει αμαρτίες και αποδυναμώνει τη ανάγκη του να μετανοήσει. Με την πάροδο του χρόνου, ακόμα και αν φαίνεται πως αυτός ο άνθρωπος επιδιώκει συγχώρεση και εκφράζει τη μετάνοια, είναι απλώς απάτη. Είναι μια ψεύτικη μετάνοια από άτομα των οποίων οι καρδιές είναι ακόμα αποφασισμένες να διαπράττουν αμαρτίες και να εμμένουν σε αυτές. Αυτή είναι μια από τις πιο σοβαρές επιπτώσεις στην οποία οδηγούν οι επαναλαμβανόμενες αμαρτίες ενός ανθρώπου. Ο άνθρωπος που τις διαπράττει συνηθίζει σε αυτές και δεν τις βρίσκει πλέον αποτρόπαιες και ντροπιαστικές, γι’αυτό και δεν τον ενδιαφέρει αν οι συνάνθρωποι του τον βλέπουν να διαπράττει αμαρτίες ή να μιλάει για την αμαρτωλή ζωή του.

Έτσι μπορούμε εύκολα να δούμε ότι με το να αμαρτάνουμε όχι μόνο δεν περιορίζουμε τις προοπτικές μιας καλής επόμενης ζωής (αναπόσπαστο μέρος της ισλαμικής πίστης) αλλά συμβάλουμε αρνητικά στις δυσκολίες της καθημερινής μας ζωής.

«Ο Αλλάχ λέει: Τα καλά που φτάνουν σε εσάς, είναι από τον Αλλάχ, αλλά οτιδήποτε κακό που βιώνετε είναι από τον εαυτό σας … (al-Nisa 4:79)».

Είτε συναντάμε προκλήσεις για να κερδίσουμε τα προς το ζην, είτε για οικογενειακές υποθέσεις και άλλα ζητήματα της ζωής, το βάρος των αμαρτιών μας εμποδίζει πολύ να αναζητήσουμε τις τελικές ευλογίες του Αλλάχ και να έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε μια καλή ζωή σε αυτόν τον κόσμο.

Το να απαγγέλλουμε Dua μας δίνει τεράστιες δυνατότητες να μας βοηθηθούμε και να ζητήσουμε συγχώρεση καθώς και άλλα πράγματα.

Απαγγέλλονται οι DUA σε άλλες γλώσσες;

Απαγγέλλονται οι DUA σε άλλες γλώσσες; Οι μουσουλμάνοι πρέπει να απομνημονεύσουν αρκετές Dua για κάθε περίπτωση. Παρόλα αυτά υπάρχουν στιγμές που οι άνθρωποι πρέπει να αποτυπώσουν τις ανάγκες τους στη δική τους γλώσσα ή πιο απλά δεν γνωρίζουν την σωστή Dua από τη Χαντίθ και το Κοράνι. Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορούν να απευθυνθούν στον Αλλάχ στη δική τους γλώσσα και με τα δικά τους λόγια.

Το Ιερό Κοράνι στις διάφορες μεταφράσεις που υπάρχουν στην γλώσσα μας δεν αποτυπώνουν τις έννοιες που υπάρχουν μέσα του. Η Αραβική γλώσσα είναι μια πολυδιάστατη, γλώσσα που είναι αδύνατον να αποτυπωθεί στην ελληνική πάρα μόνο περιγραφικά!

Απαγγέλλονται οι DUA σε άλλες γλώσσες;

Ρώτησαν τον Ibn Taymiyah για έναν άνθρωπο που απήγγειλε την Dua του σε μια απλή γλώσσα και κάποιος άλλος άνδρας του είπε ότι ο Αλλάχ δεν θα δεχόταν μια Dua που εκφράστηκε σε μια τόσο απλή γλώσσα. Ο Ibn Taymiyah απάντησε πως όποιος εξέφρασε αυτή τη γνώμη είναι αμαρτωλός και έχει πάει ενάντια στο Κοράνι και τη Σούννα (γραπτή συλλογή που περιλαμβάνει αναφορές σχετικά με τη ζωή και το έργο του προφήτη Μωάμεθ, ειρήνη και ευλογία σε αυτόν).

Για όποιον απευθύνεται στον Αλλάχ, αφιερώνοντας τη λατρεία του ειλικρινά και καθαρά σε αυτόν και επίσης απευθύνεται στον Αλλάχ με μια σωστή και επιτρεπτή Dua, ο Αλλάχ θα τον ακούσει και θα εκπληρώσει την Dua του είτε είναι στη σωστή αραβική γλώσσα, είτε σε κάποια άλλη γλώσσα. Εάν κάποιος δεν είναι συνηθισμένος ή δεν γνωρίζει να μιλάει σωστά Αραβικά να μην πιέσει τον εαυτό του να εκφραστεί ορθά την ώρα της προσευχής ή της απαγγελίας Dua. Αν συγκεντρωθεί στο να μιλήσει σωστά τότε θα χάσει την συγκέντρωση της καρδιάς του και τον σκοπό της προσευχής και αυτό θα είναι χειρότερο. Κατά την προσευχή και την απαγγελία μιας Dua η γλώσσα θα πρέπει να εναρμονίζεται και να ακολουθεί την καρδιά. Αν αυτό συμβεί αυθόρμητα θα είναι εξαιρετικό.

Δεν θα πρέπει ο πιστός να χάνει την συγκέντρωση του θέλοντας να πιέσει τον εαυτό του για κάτι άλλο πέρα από την πίστη του και την θέληση. Επομένως, ο άνθρωπος που βρίσκεται σε επείγουσα ανάγκη πρέπει να προσεύχεται από την καρδιά του με οποιεσδήποτε λέξεις και να παίρνει έμπνευση από τον Αλλάχ. Αυτό είναι κάτι που κάθε πιστός βρίσκει μέσα στην καρδιά του. Επιτρέπεται να απαγγέλλουμε Dua στα αραβικά αλλά και σε άλλες γλώσσες εκτός από την αραβική. Ο Αλλάχ γνωρίζει την επιθυμία εκείνου που απαγγέλλει Dua, ακόμα κι αν δεν μπορεί να μιλήσει σωστά αραβικά, διότι κατανοεί όλες τις γλώσσες και καταλαβαίνει τις ανάγκες εκείνων που μιλούν διαφορετικές γλώσσες

(Al-Fatawa Al-Kubra, 2/424 425)

Γιατί δεν εκπληρώθηκε η DUA μου;

Γιατί δεν εκπληρώθηκε η DUA μου; Υπάρχουν φορές που η Dua μας δεν εκπληρώνεται. Κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό είναι προφανείς. Κάποιες φορές όμως δεν είναι ξεκάθαροι. Ωστόσο θα πρέπει να κατανοήσουμε αυτούς τους λόγους, ώστε να μας βοηθήσουν να ανταποκριθούμε καλύτερα σε περιπτώσεις όπου η Dua μας δεν πραγματοποιείται. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως όπως σε κάθε θρησκεία και ιεροτελεστία υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που ακολουθούνται, έτσι και στην απαγγελία μιας Dua υπάρχουν κάποιοι κανόνες που πρέπει να τηρηθούν. Αυτούς τους κανόνες τους γνωρίζουμε από το Κοράνι και τη Χαντίθ (ο λόγος του Προφήτη, ειρήνη και ευλογία σε αυτόν).

Γιατί δεν εκπληρώθηκε η DUA μου; | Οι λόγοι

  • Αυτά που ζητάει κάποιος μέσα από την απαγγελία μιας Dua, να μην είναι για καλό του συγκεκριμένου ανθρώπου απλά ο ίδιος να μην είναι σε θέση να το γνωρίζει.
  • Οι αμαρτίες που βαραίνουν τον άνθρωπο που απαγγέλλει την Dua να εμποδίζουν την εκπλήρωση της.
  • Αυτός που απαγγέλλει την Dua να κερδίζει τα προς το ζην από παράνομες δραστηριότητες.
  • Αυτός που απαγγέλλει την Dua να ζητάει απαγορευμένα ή αμαρτωλά αντικείμενα και ενέργειες κλπ.
Στο Κοράνι, ο Αλλάχ λέει: “Μπορεί να μην σας αρέσει αυτό που είναι καλό για σας”

(Surah Al-Bagarah, 2 216)

Σύμφωνα με την Χαντίθ ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είπε «Δεν υπάρχει Μουσουλμάνος που θα απευθυνθεί στον Κύριό του με μια Dua και στον οποίο δεν υπάρχει αμαρτία, αλλά ο Αλλάχ θα του δώσει ένα από αυτά τα τρία πράγματα:

  • Είτε θα εκπληρώσει γρήγορα αυτό που ζητάει κάποιος στην προσευχή του, είτε θα κρατήσει την ανταμοιβή του για άλλη στιγμή είτε θα τον προστατέψει από ένα ισοδύναμο κακό που θα του συνέβαινε γιατί η γενναιοδωρία του Αλλάχ είναι μεγαλύτερη.

Ένας από τους Αγγελιοφόρους του Αλλάχ είπε: Στον Αλλάχ ανήκουμε πραγματικά και αληθινά και σε αυτόν θα επιστρέψουμε. O Αλλάχ σαν ανταμοιβή σε μια καταστροφή θα μας ανταμείβει πάντα με κάτι καλύτερο.

Ο Ibn Al-Qayyim δήλωσε: «Οτιδήποτε ο Αλλάχ έχει αποφασίσει για τον πιστό δούλο του είναι μια ευλογία, ακόμα κι αν αυτό δείχνει άσχημο. Είναι μια χάρη ακόμα κι αν πρόκειται για δίκη, και η ποινή που του θα του έχει επιβληθεί είναι δίκαιη, ακόμη και αν είναι επώδυνη.

(Madaarij Al-Saalikeen, 4/215) 

Γιατί δεν εκπληρώθηκε η DUA μου; | Οι απορίες  

Πολλοί ρωτούν αν ο Αλλάχ έχει πάψει να είναι φιλεύσπλαχνος μαζί τους, όταν δεν εκπληρώνει τις επιθυμίες τους μέσα από τις Dua και τις προσευχές τους. Αυτό όμως που ο Αλλάχ επιλέγει για τον δούλο του είναι καλύτερο γι ‘αυτόν, από αυτό που επιλέγει ο ίδιος για τον εαυτό του. Ο Αλλάχ είναι πιο φιλεύσπλαχνος απέναντι στους δούλους του από ότι είναι αυτοί ή οι μητέρες τους. Αν κάτι τους συμβεί που δεν θα τους αρέσει είναι καλύτερο για εκείνους από το να μην συνέβαινε. Έτσι το διάταγμα Του είναι γεμάτο με κάθε καλοσύνη και έλεος. Αν ο δούλος απευθυνθεί στον Αλλάχ και έχει πίστη πως όλη η κυριαρχία ανήκει στον Αλλάχ, πως όλα τα πράγματα είναι υπό την εντολή του και ότι είναι πιο φιλεύσπλαχνος για αυτόν παρά αυτός είναι για τον ίδιο τότε θα βρει την ειρήνη του πνεύματος, ανεξάρτητα από το αν η ανάγκη του εκπληρώνετε ή όχι.


Η Απαγγελία μιας DUA κάνει Θαύματα

Η Απαγγελία μιας DUA κάνει Θαύματα Όπως όλοι μας γνωρίζουμε η απαγγελία μιας Dua μπορεί να έχει απίστευτα ευεργετικές ιδιότητες και αποτελέσματα  και παράλληλα να προκαλέσει θαύματα. Όπως θα δούμε και σε άλλα άρθρα, ο Αλλάχ έφερε πολλά θαύματα στις ζωές των προφητών. Μπορεί να κάνει τα πάντα να συμβούν.

Ο Αλ-Μπουχάρι [933] αφηγείται ότι ο Anas ibn Maalik είπε ότι οι άνθρωποι είχαν πληγεί από ξηρασία την εποχή εκείνη του Προφήτη (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν), οπότε ενώ ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) έκανε το Khutbah (το Ισλαμικό κήρυγμα), μια Παρασκευή, ένας Βεδουίνος στάθηκε και είπε: «Ω Αγγελιοφόρε του Αλλάχ, το βιός μας έχει καταστραφεί και τα παιδιά μας είναι πεινασμένα. Προσευχήσου στον Αλλάχ για μας. ” Έτσι, σήκωσε τα χέρια του και ο λαός του Αγγελιοφόρου του Αλλάχ ξεκίνησε να απαγγέλλει Dua. Εκείνη την στιγμή στον ουρανό δεν υπήρχε κανένα σύννεφο. Όμως όταν εκείνος κατέβασε τα χέρια του, εμφανίστηκαν σύννεφα τόσο μεγάλα όπως τα βουνά και πριν ακόμα προλάβει να κατέβει από την υπερυψωμένη πλατφόρμα, η βροχή άρχισε να τρέχει από τα γένια του. Έβρεξε εκείνη την ημέρα, την επόμενη και την μεθεπόμενη, μέχρι την επόμενη Παρασκευή.

Στη συνέχεια, ο Βεδουίνος ή κάποιος άλλος σηκώθηκε και είπε: «Ω Αγγελιοφόρε του Αλλάχ, τα κτίρια μας έχουν καταστραφεί και τα χωράφια μας έχουν πλημμυρίσει. Προσευχήσου στον Αλλάχ για μας». Έτσι εκείνος σήκωσε τα χέρια του και είπε: «O Αλλάχ είναι γύρω μας και όχι από επάνω εμάς. Κάθε φορά που το χέρι του έδειχνε ένα σύννεφο, εκείνο διαλυόταν ώσπου τα σύννεφα σχημάτισαν ένα δαχτυλίδι επάνω από την Μεδίνα. Η κοιλάδα ήταν πλημμυρισμένη για έναν μήνα.

Η Απαγγελία μιας DUA κάνει Θαύματα – Οι Απόδειξη

Σε αυτό το σημείο, ας ανατρέξουμε στην ιστορία που συνέβη με τον μεγάλο Sahaabi Al-Alaa Al-Hadrami, ο οποίος ήταν ένας από τους πιο διακεκριμένους μελετητές και αφοσιωμένους πιστούς του Αλλάχ, του οποίου η Dua απαντήθηκε (πραγματοποιήθηκε). Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας εναντίον των αποστατών του Μπαχρέιν, έφτιαξε μια κατασκήνωση. Προτού οι άνθρωποι που θα κατασκήνωναν εκεί, προλάβουν να εγκατασταθούν, οι καμήλες έφυγαν και πήραν μαζί τους όλα τα πράγματα με τα οποία ήταν φορτωμένες. Ανάμεσα σε αυτά τα πράγματα ήταν όλες τους οι σκηνές και ο εξοπλισμός για την κατασκήνωση. Ήταν νύχτα και δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν τις καμήλες και έτσι έμειναν μόνο με τα ρούχα που φορούσαν. Όλοι ήταν γεμάτοι απερίγραπτη αγωνία και φόβο και μερικοί από αυτούς άρχισαν να λένε τις τελευταίες τους επιθυμίες επειδή αισθάνονταν ότι ο θάνατος θα ήταν αναπόφευκτος και το τέλος τους πλησίαζε.

Τότε ο  AI Alaa φώναξε και συγκέντρωσε όλους τους ανθρώπους μαζί και είπε: “Ω άνθρωποι, δεν είστε μουσουλμάνοι; Δεν αγωνίζεστε για χάρη του Αλλάχ;  Εκείνοι είπαν:” Φυσικά”. Και εκείνος είπε: “Τότε να είστε ευτυχισμένοι, γιατί ο Αλλάχ δεν θα εγκαταλείψει ποτέ κανέναν που βρίσκεται σε δεινή κατάσταση. Όταν ήρθε ο ώρα για την προσευχή Fajr (η πρώτη από τις πέντε ημερήσιες προσευχές), κάλεσε τους ανθρώπους να προσευχηθούν. Στη συνέχεια εκείνος γονάτισε και ο λαός έκανε το ίδιο. Μετά εκείνος άρχισε να προσεύχεται (απαγγέλοντας Dua) και ο λαός έκανε το ίδιο. Στη συνέχεια σήκωσε τα χέρια του και ο λαός έκανε το ίδιο. Προσευχόταν όλοι μαζί μέχρι που ο ήλιος άρχισε να ανατέλλει στον ουρανό και άρχισε να φωτίζει τα πρόσωπά τους ένα – ένα. Όλη αυτή την ώρα προσευχόταν θερμά. Αμέσως ο Αλλάχ δημιούργησε ένα μεγάλο ρέμα γλυκού νερού δίπλα τους.

Τότε ο Al Alla περπάτησε προς αυτό και οι άνθρωποι τον ακολουθούσαν. Μετά ήπιαν από το νερό και πριν ο ήλιος ανατείλει για τα καλά, οι καμήλες άρχισαν να επιστρέφουν φέρνοντας όλα τα πράγματα που τους είχαν φορτώσει, οπότε οι άνθρωποι δεν έχασαν κανένα από τα υπάρχοντά τους και μπόρεσαν να δώσουν νερό στις καμήλες. Αυτό είναι ένα από τα σημάδια του Αλλάχ, του οποίου ο λαός έγινε μάρτυρας κατά τη διάρκεια αυτής της εκστρατείας.


Γιατί πρέπει να απαγγέλλουμε Dua όταν όλα είναι προκαθορισμένα;

Γιατί πρέπει να απαγγέλλουμε Dua όταν όλα είναι προκαθορισμένα; Πολλοί από εμάς αναρωτιούνται ποιος είναι ο λόγος να απαγγέλλουμε Dua στον Αλλάχ ενώ εκείνος έχει ήδη προκαθορίσει όλα τα γεγονότα.

Ο Ibn Umar αναφέρει ότι ο Προφήτης (ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) είπε:

Η απαγγελία της Dua μπορεί να είναι επωφελής σε σχέση με τα γεγονότα που έχουν ήδη συμβεί ή εκείνα που δεν έχουν  συμβεί ακόμη.

Σε μια άλλη Χαντίθ (ο λόγος του Προφήτη, ειρήνη και ευλογία σε αυτόν) αναφέρεται:

Τα γεγονότα που είναι να γίνουν δεν μπορεί να ανατραπούν εκτός αν ζητηθεί να ανατραπούν μέσα από την απαγγελία μιας Dua.

Ο Shaykh Al-Islam Ibn Taymiyah είπε στον Majmoo Al-Fataawa (8/69):

Εάν κάποιος ισχυρίζεται ότι δεν απαγγέλλει Dua ή δεν παρακαλεί τον Αλλάχ επειδή θεωρεί ότι όλα είναι προδιαγεγραμμένα κάνει λάθος γιατί ο Αλλάχ έχει δημιουργήσει τις Dua σαν μέσα για πάρει κάποιος την συγχώρεση του, την καθοδήγηση και την υποστήριξη του. Αυτό που είναι ωφέλιμο για έναν άνθρωπο θα επιτευχθεί μόνο μέσω της απαγγελίας Dua. Όλες οι καταστάσεις και τα γεγονότα θα εκπληρωθούν όταν είναι γραφτό να εκπληρωθούν. Όλα όσα συμβαίνουν σε αυτόν τον κόσμο ή στη συνέχεια αυτού του κόσμου, συμβαίνουν με βάση την «αιτία» και του «αποτελέσματος». Ο Αλλάχ είναι ο δημιουργός και των δύο. Και της αιτίας και του αποτελέσματος.

Η παραβίαση της αρχής της αιτίας και του αποτελέσματος είναι αντίθετη προς τη λογική.

Γιατί πρέπει να απαγγέλλουμε Dua όταν όλα είναι προκαθορισμένα;

Ο Shaykh Ibn Uthaymeen είπε στο Al-Majmoo Al-Thameen min Fataawa Fadeelat Al-Shaykh Muhammad ibn Saalih Al-Uthaymeen (1/157):

Αυτά που μας συμβαίνουν είναι αποδείξεις ότι επιτυγχάνονται αυτά που έχουν ζητηθεί. Στην πραγματικότητα αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο αντικατοπτρίζουν το θεϊκό διάταγμα. Για παράδειγμα, ένας άρρωστος μπορεί να απαγγείλει Dua στον Αλλάχ για να θεραπευτεί και να θεραπευτεί. Και αν δεν είχε απαγγείλει Dua θα είχε παραμείνει άρρωστος. O Αλλάχ αποφάσισε ότι ο άρρωστος θα θεραπευθεί από την ασθένειά του μέσω της Dua. Αν δεν το είχε ζητήσει μέσα από την Dua θα παρέμενε άρρωστος. Στην πραγματικότητα όμως ο άρρωστος δεν άλλαξε το προδιαγεγραμμένο. Ήταν ήδη προδιαγεγραμμένο ότι θα ζητηθεί η θεραπεία του μέσω της Dua. Αυτό ισχύει για όλα όσα συμβαίνουν και θα συμβούν από την αρχή του κόσμου ως την αιωνιότητα. Ο Αλλάχ έχει προετοιμαστεί για τα πάντα. 


Για οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί και αναζητάτε σοβαρές απαντήσεις και ουσιαστικές λύσεις, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με το Μέντιουμ Άρη.

Το Καλύτερο Μέντιουμ στην Αθήνα. Το Νο1 αξιόπιστο μέντιουμ στην Αθήνα.

Με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας και συνεχόμενης παρουσίας στον χώρο, μπορείτε να έχετε μια ουσιαστική επικοινωνία για ό,τι σας προβληματίζει.